lørdag den 21. januar 2017

Morgentåge

Formiddagen var smuk med sol og tåge.


Haven står ret skarpt  og meget grøn selv sådan en dag i januar


Jeg fandt min første udsprungne vintergæk -endda med to blomster i


Troldnøden lyser for alvor op - dens lidt sjove form har en sød historie. I starten da jeg flyttede ind her, hjalp min far i haven. En forårsdag var han i gang med at beskære og tog fejl af troldnøden og en selvsået elm (som vi havde mange af), og inden jeg nåede at stoppe ham, havde han klippet den ene gren af den unge troldnød - så nu var der kun én tilbage. Derfor er min troldnød lidt sidetung - det har vi ofte grinet af.


Blomsten er så sprudlende festlig, synes jeg.


Dagen i dag startede ellers med, at vi sov over os - mellembarnet skulle spille håndboldkamp, og der var afgang kl. 8.30. - vi vågnede så 8.45! Inden der var gået 5 min havde vi haft kontakt til chaufføren, og hun var på vej ud til os- pigen kom i tøjet og fik lidt morgenmad - og så afsted! Uden håndboldsko.... Hun lånte sig frem og alt gik, som det skulle.

Vi har brugt dagen på at forberede mindstebarnets fødselsdagsfest for pigerne i klassen, som løber af stablen i morgen - gjort rent, planlagt et løb, handlet og indrettet hendes værelse som en dragehule! Vi er klar!

Faktisk nåede jeg også at få hænderne i mulden og fjerne ukrudtsrødder i 1,5 time - det var dejligt med lidt frisk luft.

Så selv om dagen startede lidt brat og hektisk, har det alligevel været en herlig lørdag.

14 kommentarer:

  1. Sådan, jeg skal da lige love for i er kommet hurtig ud af sengen i dag :o)) og at du har fået nået en masse. Det ser ud til at i har set solen i eftermiddag, det hørte jeg godt i radioen de lovede vest på. Herligt:o)
    Forsat god weekend herfra :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det blev lidt hektisk - heldigvis faldt vi alle ned igen og havde en god dag.

      Slet
  2. Imponerende så meget du har nået i dag trods den hårde start på dagen. Men solskin og stille vejr kan få en i gang. Vi havde stille vejr, men solen så vi ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været dejligt mildt i dag - men jeg nåede ikke i haven, der var lige den der børnefødselsdag! Men de var nu også ude en del af tiden og nød det!

      Slet
  3. Godt det blev en god dag trods alt. Troldnødden er bare fantastisk. Jeg har den orange men synes faktisk den gule er mere forårsagtig.
    God søndag til dig...håber den får en mere rolig start.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes faktisk den er orange er finere! Jeg er ikke så vild med gult - det er så anmassende - men jeg er alligevel glad for min troldnød, som min svigermor har plantet i haven.

      Slet
  4. Jeg ser jeg ikke er den eneste som har vært i hagen og jobbet i går. Det er virkelig deilig å komme i gang! Nå venter jeg på at dagen skal komme i gang, det klør i fingrene etter å komme ut og fjerne mer ugress og vissent fra bedene! Ha en fin dag, og lykke til med selskapet! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - vi har haft en dejlig dag med en flok piger! Det er skønt at komme i haven i det milde vejr!

      Slet
  5. Ja det er skønt at få lavet lidt i haven. Her var jeg også ude og ordne lidt. Mildt og gråt men fint at få ordnet lidt i haven. Mine vintergækker er ikke helt så langt fremme. Flot Troldnød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - de der korte stunder med havearbejde i januar er guld værd for humøret!

      Slet
  6. Troldnødden er bare så smuk.
    Jeg har ikke rigtig været ude i et godt stykke tid fordi jeg jo lå syg, men i dag var jeg ude i to timer, da jeg var til beskæringskursus. Det var slet ikke så tosset, men det er nu rart at være inde igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du er kommet på benene igen - det lyder som et spændende kursus og skønt at komme lidt ud.

      Slet
  7. Sikke en dag. Men er sikker på stresset fra morgenstunden forsvandt som dug fra solen, da du kom i haven.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde det - faktisk var det væk længe før, men jeg var lidt bekymret for datteren, for det var ligesom hende, det gik ud over, men heldigvis var hun ved godt mod og havde en fin dag.

      Slet