tirsdag den 25. november 2014

Adventskransen

På søndag er det første søndag i advent - så begynder vi så småt at jule. Lidt ad gangen kommer pynten ind og op igennem december, for at kulminere juleaften. Det er nemlig først rigtig jul juledag! Til gengæld varer julen indtil 6. januar.
Det første, som får lov at komme ind, er adventskransen - den varsler højtiden og slår stemningen an.
I år er det en krans i et zinkfad på fod med hvide laklys, ene, buksbom, nobelis, lidt olivengrene samt div. pynt.







4 kommentarer:

  1. Smuk krans, eller fad er det vel nærmest. Jeg har det som dig først adventslysene og så kommer det andet julepynt i løbet af december.

    SvarSlet
  2. Det er nok lidt svært at se, men det er en krans i et fad:-) Jeg kan godt lide, at det hele ikke behøver være der på én gang, så behøver jeg heller ikke stresse over det! Desuden tror jeg, jeg ville blive træt af julepynten, hvis det hele var der fra nu af....

    SvarSlet
  3. Så fin :-) Jeg pynter som du - og Linda - op hen ad vejen. Jeg har gjort kalenderlyset klar. Min adventskrans er verdens enkleste, så den bliver først lavet på lørdag.

    SvarSlet
  4. Hej Frede.Smuk adventskrans du har lavet i fadet.Jeg viser også adventskranse og dekorationer........Og har også brugt de grå grene, som jeg ikke kan huske hvad hedder.
    God aften Jette

    SvarSlet