onsdag den 5. august 2015

Hønseskovbedet

Sidste forår lavede jeg hønseskovbedet. Navnet kommer af, at det er placeret lige dér, hvor min hønsegård har været - lige i kanten af 'skoven'. Hønsehuset står der stadig, det skal væk, men vi har ikke rigtig fundet ud af hvordan, da det er ret tungt, og vi kan ikke komme ind med maskiner... Her ses den spæde start på bedet i marts 2014.

Nu ser det sådan ud:

Der er noget, som skal flyttes lidt til efteråret, men jeg er glad for mit bed, som ligger bag ved det gamle staudebed og skaber lidt dybde i haven.

Her kigges der ud i haven fra den bagerste del af hønseskovbedet.
 Bagom og ved siden af hønseskovbedet har jeg påbegyndt en sti, som det er meningen skal føres igennem 'skoven' - undervejs skal der laves en lysning med en bålplads. Det bliver et vinterprojekt at rydde en lille skovsti og dermed inddrage det område til en del af haven.

2 kommentarer:

  1. Det er utroligt så hurtigt noget kan vokse så frodigt og flot til, det er allerede rigtig godt, og hvor bliver det hyggeligt med skovsti og bålplads. Selvom vores bålplads skal laves om igen-læs fungere ikke som forventet-, nyder vi den allerede meget.

    SvarSlet
  2. Sikken et skønt bed du har fået lavet der. Kan du ikke fikse huset lidt op og bruge det til et eller andet...det ser jo ikke ud til at være faldefærdigt.

    SvarSlet