lørdag den 19. oktober 2019

Krukker og kogler

I mit sidste indlæg viste jeg, at jeg satte forårsløg i krukkerne. De er blevet sat på den overdækkede terrasse, men ser selvsagt ikke ret interessante ud - krukker fyldt med bar jord uden skyggen af planter.

Det har jeg gjort noget ved.


Yngstepigen og jeg gik en tur i skoven og samlede kogler. De er nu lagt i krukkerne og danner fine mønstre. Det giver et helt andet udtryk i krukkerne.


Så er der i al fald ikke udsigt til bar jord.

 
Koglerne kan lægges i sirlige mønstre eller på rad og række.
 

 
Man kan blande de forskellige kogler eller - som her med de store pinjekogler fra Frankrig - vende bunden i vejret på dem.
 

Så nu pynter krukkerne på terrassen i stedet for bare at stå til opbevaring.

De 2 store, flotte krukker her har jeg vundet i en konkurrence hos @VicaDanmark på Instagram. De er lige så tunge, som de er fine! De er blevet mere end halv fyldt op med leca, før der kom jord i. Ellers havde vi ikke haft en chance for at flytte dem. I den største er der sat hvide allium, og så har jeg plantet hosta oven i - i den mindre er der hvide tulipaner. De har fået fast plads på terrassen!

1 kommentar:

  1. allslotz88 line ยอดเยี่ยมการผลิตรายได้ของคนยุคสมัยใหม่ pg slot ที่เต็มไปด้วยความมากมายหลากหลาย โอกาสใหม่ๆที่เหมาะสมที่สุด รวมทั้งความเบิกบานใจแบบจัดหนัก จัดเต็ม

    SvarSlet