søndag den 28. februar 2016

Oppefra og ned

Inspireret af Vivi med bloggen 'Mit grønne univers' har jeg taget billeder af haven fra 1. sal, det giver et andet perspektiv end det sædvanlige. Min have fylder kun en tredjedel af Vivis - all inclusive - omkring 1600 m2.
Der er en del store træer i min have, og de står lidt i vejen på nogen af billederne, så billeder fra førstesalen ville ikke give meget mening, når først der er blade på træerne!

Vi starter mod vest med irisbedet til højre, magnoliaen og bagerst et blandet bed. Til venstre, hvor der nu er mark, lå min køkkenhave, indtil tiden blev knap med småbørn. Måske genopstår den en dag. Grenene i forgrunden er fra vandgranen.

Taget samme sted fra mod syd (vandgranen blander sig fortsat). Det er afdelingen vi renoverede i efteråret. Der er staudebed og den store hængebirk med kyssebænken ved foden.

Her mod syd med det ny staudebed til højre og det gamle til venstre.

Mod sydøst. Egetræet står i vejen, men man aner hønsehuset og hønseskovbedet. 

Så er der 'skoven', hvor jeg er ved at etablere en sti. Stien starter ved hønsehuset og kommer ud på legepladsen.

Legepladsen mod øst


Vores lille gårdhave mellem huset og garagen - mod nordøst - adgang til legepladsen og i højre hjørne til haven


Dertil kommer gårdspladsen med et bed og hængebirk samt arealet ved cykelskuret på den anden side af garagen - så har vi vist været rundt!

7 kommentarer:

  1. Hej Frede.Det var da dejligt at se din have sådan lidt foroven.Og der er da sket lidt her på det sidste.Atid dejligt med lidt fornyelser.
    Og der er da også billeder du aldrig har vist før.
    Jeg har lige lavet et indlæg om plantemarkeder og åbne haver.........og der er et billede af dig og Vivi.
    Rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
  2. Det er super med billeder set fra 1. salen, man kan danne sig et meget bedre indtryk på den måde. Det er svært at se, hvor stor haven er på almindelige billeder.

    SvarSlet
  3. Det er altså rigtig sjovt at se billeder af folks haver set fra oven. I år har jeg planer om at tage endnu flere af den slags billeder af min egen have, da vi har fået en endnu højere stige :)

    SvarSlet
  4. Kjekt å se oversiktsbilder, og det er jo godt at noe er positivt med trær uten blader! Nå er det bare morgendagen igjen, så blir det mars og vår! Deilige tider vi går i møte! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  5. Hej Frede
    Hvor er det en god idé med de billeder fra oven. Drømmer om at dronerne bliver billigere, så vil jeg gerne tage et oversigtsbillede fra sådan én, over min nye have. Vi skal flytte i år og skal derfor lave ny stor have på landet. Glæder mig. Vores ældste søn overtager hus og have, så det bliver i familien.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  6. Kære Frede, det er altid sjovt at se sin have fra en anden vinkel, for lige pludselig kan man se noget man ikke kunne se fra jorden af, ting som er lykkes, mislykkes og evt nye gode spændende ideer :-). Det sjove er også at man tænker, kommer det nogensinde til at se fantastisk ud igen, men ved et trylleslag så er alt som forvandlet. Dejligt at se din have oppefra, så har jeg også lidt bedre fornemmelse af størrelsen :-), kh Margit

    SvarSlet
  7. gode billeder der giver overblik og indblik. Tak fordi du tog tråden op fra Vivi, selvom vi har en etage på vores hus så vender inden vinduer ud mod haven, og kravler rundt på taget er ingen god ide
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet