søndag den 25. november 2018

Det er ved at være tid


Indlægget indeholder reklame.
 
Det er ved at være tid til at tænke på årets adventskrans - næste søndag går det løs!
 
Måske har du lyst til at få lidt inspiration. Jeg har været i arkivet for at finde billeder fra de sidste års kreationer. Jeg bruger altid våd oasis, grønt fra haven, naturpynt og ofte hvide lys, og dermed kommer mine adventskranse til at ligne hinanden - og dog! 


Her i en udgave med tykke lys i det zinkfad, som jeg ofte vender tilbage til. Om lysene er der bundet tal af porcelæn, der er blød ene og nordmannsgran, pynten er forskellige kogler, frugten fra eukalyptus, olivengrene og echeveria.


Denne ligner til forveksling, fordi fadet og farverne er de samme. Her er det dog keglelys, ene, buskbom, eukalyptus, hasselranker og echeveria.


Endnu engang er det zinkfadet på fod, som lægger bund til. Denne gang til meget lange, slanke lys, groft grønt og kogler og grene fra lærken. Og så selvfølgelig echeveria....


Dagens sidste adventskrans er slet ikke en krans, og dermed går noget af symbolikken tabt, men det blev nu jul alligevel!
Denne gang er det en murstensform, hvor der er brugt keglelys, masser af grønt fra haven - udover ene og buskbom mm. er der også bergeniablade og hebe.


Til allersidst kommer her en dekoration med grønne lys - det er nemlig også smukt. Det er for at vise, at man også kan lave en adventskrans helt uden stedsegrønt og gran. Her er der brugt almindelig mos og pudemos. Og så er der pyntet med lavgrene, kogler, echeveria og et kobberhjerte.

Sædvanligvis køber jeg mine binderiartikler på nettet, og jeg er glad for at handle her.

6 kommentarer:

  1. Tak for rigtig dejlig inspiration - det var da en super service.

    Jeg har valgt den lette løsning og købt en smuk krans hos min nabo, der er blomsterbinder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes rigtig mange dygtige blomsterbindere, så det forstår jeg godt, at du valgte den løsning - jeg er sikker på den er smuk!

      Slet
  2. Flotte - af hensyn til min manglende kreativitet nøjes jeg med et par dekorationer - også i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Til gengæld er jeg ikke ret god til det med dekorationer!

      Slet
  3. Det ser dejligt ud med kranse.
    Jeg skal til at løbe stærkt hvis jeg skal nå det hele til søndag.
    Vi har fast tradition at her mødes vi alle 1. søndag i advent.
    Så spiser vi morgenmad sammen og hvert år er vi på et nyt eventyr.
    I år faldt det på Voergård Slot. Så det bliver hyggeligt.
    Tak for inspirationen.

    Sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor lyder det hyggeligt med at mødes 1. søndag i advent og ta' på tur sammen. Det skal nok blive en dejlig dag!

      Slet