tirsdag den 29. december 2015

At binde på en pind

I dag har jeg bundet en såkaldt spidsbundet bårebuket. Den er bundet på en pind, og der er brugt masser af buskbom, lidt laurbærkirsebær og broget vedbend udover crys og gerbera.


Oftest binder jeg den slags på en støttepind fra orkideer. Den bygges op fra spidsen, højden og bredden øges undervejs.





Jeg har bundet en del på denne måde, og de kan bindes i mange størrelser - den i dag er lille, lav og forholdsvis smal. En af de nærmeste dage vil jeg vise flere eksempler.







4 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk.
    Rigtig godt nytår til dig. Håber du får en god start på det nye år.
    Tak for dejlige indlæg i året der snart er slut.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  2. utrolig flot buket, selvom den bruges til en lejlighed som af en mere trist begivenhed. Jeg har aldrig hørt at man kan binde over en buket, og jeg tror heller ikke jeg har set det før. De fleste af de bårebuketter jeg har set er bundet sammen med nogle grene, og så ligger der nogle blomster ovenpå. Men her måde er utrolig flot. Du er meget dygtig til at binde kære frede.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Ja den ser godt ud Frede! elsker når bårebuketterne har facon og fylder som en alm buket, dog med bagside:-)

    SvarSlet