lørdag den 19. december 2015

Juleafslutning

Så blev det sidste skoledag før juleferien for både pigerne og mig. Det i sig selv kræver en del forberedelse, for der er jo også her traditioner, som skal overholdes! Der skal f.eks. pakkes små gaver til børnenes lærere med et ønske om en god jul. I år var det lidt chokolade og to små Georg Jensen vedhæng (de bruges vist til at sætte på gaver, men kan da også hænges på træet).
 Jeg synes, de er rigtig fine.
 
Lærergaverne er klar!
 
Så er det også nu, jeg plejer at komme med en ekstra tak til min kollega, som er så sød at give os det tøj, som hendes datter ikke længere kan passe. Datteren er lidt ældre end min den ældste, så det passer perfekt - og vi får meget rigtig lækkert tøj, og det er uhyre populært her i huset :-) Så jeg fik bundet en  julebuket til hende med roser og hyacinter. Billedet yder ikke helt buketten retfærdighed, der er noget med farverne.
 

 


 
 
Juleafslutningen på min skole betyder også julefrokost, og jeg benytter stort set altid tiden fra eleverne sendes hjem, til festen begynder til et besøg hos frisøren. Da jeg var blevet klippet, satte min søde frisør mit hår op til narrestreger - uden beregning. Efter en uge med sygdom var det skønt at gå til fest og føle sig festlig på trods af snot og hosteri!
 
 


9 kommentarer:

  1. så fin du blev, dejligt med ekstra pleje efter et par uger med lidt dårligt helbred.
    Så sød en tanke at forkæle andre og det er vel også ånden i julen, at være sammen og bidrage enten på den ene eller anden måde.
    God weekend til kære ven
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Sikke en flot buket. Der må være en som er blevet rigtig glad.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  3. Flot buket og flot frisure. Håber du havde en hyggelig julefrokost.

    SvarSlet
  4. Hvor er det en fin tanke at give en så smuk buket som tak for tøjet. Og smuk det er du også :o) Det ser ud til at være nogle lækre gaver i har fået :o)
    Rigtig god juleferie til dig og resten af famileien.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Dejligt at give små fine gaver her op til jul..........og sikke en smuk buket du har lavet.
      Og du er da bare blevet SÅ fin med dit opsatte hår.
      jeg ønsker dig en rigtig dejlig juleferie med din familie knus Jette

      Slet
  5. Flink frisør :)
    Flot buket du bandt, den må have bragt glæde :)

    SvarSlet
  6. Flink frisør :)
    Flot buket du bandt, den må have bragt glæde :)

    SvarSlet