søndag den 6. december 2015

Julerier

Her anden søndag i advent trodsede jeg den stride blæst og arbejdede lidt udendørs. Jeg fik lavet et enkelt eventyrtræ og bænken blev jule-opdateret.

       


                                                                                                                                                                                                                                       
                             



Jeg forsøgte mig også med små engle af fyrspidser - de blev ikke helt, som jeg havde tænkt mig det, men de kom dog op at hænge i vinduet!

12 kommentarer:

  1. dine engle er da søde - dem kan jeg godt lide, Bænken er blevet rigtig hyggelig med træet, kurven med juleroser tror jeg, så det var godt du fik trodset regnen og blæsten.
    Jeg kunne se at du have lavet små pakker, dem håber jeg også på. Jeg har planlagt at lave nogen, som en slags støtte pædagog for mit ny plantet juletræ, de står skævt på grund af gorm, helga og hvad de eller hedder. Gaverne kan måske holde træet oprejst :-)
    Kh.
    kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk er pakkerne et resultat af et mislykket forsøg, da jeg engang støbte beton. Den ene side har et underligt vedhæng, men når de som her står i gruset, er der jo ikke nogen, som kan se det! Så de er såmænd kommet til ære og værdighed.

      Slet
  2. Hej Frede.Ja !!! jeg synes som Kirsten at din engle er så fine...................elsker engle og viser en del i mit indlæg.
    Men din bænk er også rigtig fin med dit flotte træ og kurven med julerosen.
    Skal da også huske at lave småpakker af mine brosten.
    Jeg synes bestemt ikke at vejret var til det udendørs i dag.......................så her er blevet pyntet op indendørs.
    God advent Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med engle - og ikke så meget med nisser, så jeg nød dit indlæg! Det var jo ikke koldt i går, og jeg stod i læ, så det var faktisk dejligt med noget frisk luft :-)

      Slet
  3. Jeg er enig med de andre, det er da rigtig fine engle. Flot at du trodsede blæsten, det har været rigtig ubehageligt de sidste dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig dejligt, at vinden nu har lagt sig - her nyder vi solskinnet i dag.

      Slet
  4. Det ser da rigtig fint ud, hvad du har fået lavet.
    Sikke en sjov ide at lave brosten til småpakker. Det må jeg huske til næste år, hvor jeg formentlig får et par chaussesten tilovers.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er desværre ikke min egen ide, det med pakkerne - jeg har set det både hus Fru Pedersen og på et julemarked, men det er da lige til at kopiere.

      Slet
  5. Jeg håber da du har kunnet stå i læ for de par gange jeg var ude var jeg da ved at flyve væk. Så fint der er blevet på bænken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg bakkede bilen ud af garagen, så jeg kunne stå derinde med eventyrtræet - men faktisk var det ikke koldt derude - og jeg var på læsiden af huset - derfor bliver tingene som regel også på bænken.

      Slet
  6. Ja, det har virkelig været et forfærdeligt vejr de seneste dage, så flot at du vovede dig ud alligevel.
    Sikken kreativitet - meget fine engle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - men det er nu (desværre) ikke helt min egen ide - jeg havde set noget lignende på FB. De stod bare i små krukker på en pind, så mit 'bidrag' er at lave dem hængende.....

      Slet