mandag den 8. januar 2018

Den blå time

Sidst på eftermiddagen i går søndag - lige før det var for sent - besluttede mine store piger og jeg os for, at vi ville nå en tur i skoven. Og vi nåede det. På billederne kan man på lyset se, at solen er ved at gå ned. Sandheden er nok, at solen stadig var på himlen, men de store grantræer forhindrede den i at nå os. Og på den måde gav det indtryk af, at vi ramte den blå time.


Vi tog turen til Hestenes Dal - det var ualmindeligt smukt med et lille drys sne og masser af rimfrost. Der var mange biler på parkeringspladserne, men alle de andre må ha' valgt en anden rute, for vi havde det hele for os selv.


Det gjorde godt med frisk luft i skoven, hvor talen kunne flyde frit, og hvor der var højt til loftet.


Der er 2 år imellem de to piger, men det kan ikke ses længere - de er lige høje, og mange tager fejl af, hvem der er ældst.


De er meget forskellige omkring interesser, personlighed og sind, men de har stor glæde af hinanden. Den forgangne uge har jeg om noget oplevet, hvor godt det er at have søskende og stå sammen, når noget er svært - jeg håber, mine egne børn på samme måde må opleve glæden ved at dele livets op- og nedture.


Tænk! De to teenagere, er ikke blevet for gamle til at lege på isen på vandpytterne! Vi nød alle 3 turen, hvor der var plads til både eftertænksomhed, grin og leg. Og det var godt at komme hjem i varmen bagefter!

12 kommentarer:

  1. Det lyder som en rar tur, hvor man kan glæde sig over familiesammenhold både sine børn i mellem og eftertænksomhed over glæden ved at have søskende. Det forstår jeg godt. Det er godt at have en eller flere at dele glæder, sorger og minder med.

    SvarSlet
  2. Det ser hyggeligt ud. Jeg fik aldrig taget mig sammen til at komme i skoven, selv om jeg tænkte på det... er lidt af en frossenpind. Hmm det med at lege på frosne vandpytter har vist ingen alder for det kan jeg også sagtens finde på.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt blive ved med at lege! Det var hyggeligt, og dejligt de to tøser gad med på skovtur!

      Slet
  3. Jeg har altid elsket blå time, og i en skov i sne er den da helt vidunderlig. Vi har ikke skyggen af sne her i Ebeltoft.
    Det lyder som en rigtig hyggeligt tur, I havde. Når dine store piger har det så godt sammen nu, varer det sikkert ved. De har jo også set, hvor meget det har betydet for dig, kan jeg forstå. Heldigvis kan de stadig lege på vandpytter. Det holder forhåbentlig også ved, for der skal også være plads til den slags, når man bliver gammel. Et lyst sind hjælper nemlig også til at gennemleve problemer.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det der ganske særlige lys i den sneklædte skov - det gjorde godt i det dejlige selskab.

      Slet
  4. Sikke et lys, solnedgangen er nu helt speciel i skoven.
    Hyggeligt med gåtur med ens børn 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var på alle måder en skøn tur!

      Slet
  5. Der er nu noget helt specilt ved at gå i skoven, stilheden og duften og ja...fornemmelsen af højt til loftet og alligevel at blive favnet af alle træerne. Her er plads til både grin og gråd og mest af alt sammenhold og kærligheden til livet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, det er godt for både krop og sjæl med en tur i skoven!

      Slet
  6. Det lyder til at have været en skøn gåtur. Der er noget særligt ved at gå tur i frostvejr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du ret i Esther - det er særligt!

      Slet