torsdag den 25. januar 2018

Det ku' ha' været værre

I går da jeg kom kørende rundt i sidste sving, før jeg kunne se gården, var det første, jeg så efter, om drivhuset stadig stod. For det stormede temmelig meget og tilmed fra en uvant retning, som ikke levnede drivhuset læ bag skærmende træer. Heldigvis stod huset endnu, så jeg åndede lettet op.

Men da jeg kom ud af bilen, mødte jeg bondemanden, som havde været på inspektion bagerst i haven, og han kunne fortælle, at et fag glas var røget. Øv altså!


I dag har jeg så besigtiget skaderne i dagslys, og det ku' ha' været værre! Dels var glasset ikke smadret i tusinde stykker eller spredt over et stort areal, og dels er der tale om glas i standardmål, så det er nemt at få repareret skaden.


Nu er der ryddet op, og jeg fandt oven i købet clipsene og glasholderne igen. I morgen må jeg forbi Jem og Fix, og så er den skade vist udbedret.


Der var også små lyspunkter i haven - sådan helt bogstavligt! Det milde vejr har så sandelig fået gang i vintergækkerne - det går så absolut den rigtige vej!

20 kommentarer:

  1. Her stormede det godt nok også en pelikan i går, men vi slap med skader. Det var en ærgerlig hjemkost, du fik, men du er en handlekraftig quinde, og så er det åbenbart hurtigt klaret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg var bare så glad for, at det blev ved det ene fag - det er da til at have med at gøre!

      Slet
  2. Ja så langt er mine vintergækker ikke. Godt det ikke gik værre med drivhuset, og at der ikke blev flere skår ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tog ikke lang tid at rydde op, så det var jo ikke så slemt, selvom jeg var noget ærgerlig, da det skete. Vintergækkerne overraskede mig, jeg synes, det er kommet meget pludseligt.

      Slet
  3. Selv om det kunne have været værre er det nu træls når glasset blæser ud. Jeg har skiftet glas hele 2 gange i min gamle have. Derfor er det slut med glas huse. Jeg vil kun have tunnel med plast, for vejret bliver ikke mildere, tvært imod.

    kh. Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Træls, ja, det er det - forstår godt du har mistet tålmodigheden, når du har mistet glas så ofte. For det meste ligger mit hus helt i læ, men det var altså undtagelsen i går....

      Slet
  4. Surt er det altså, men godt det ikke gik værrer! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da heldigvis hurtigt glemt!

      Slet
  5. Puha, godt at det ikke gik værrer.
    Det var hurtig repareret.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ikke slemt - heller ikke at rydde op, så pyt - for huset står endnu!

      Slet
  6. Det var godt det ikke blev værre og at det er forholdsvis let at ordne igen. 7-9-13 vi har heldigvis ikke prøvet at miste et glas i drivhuset.
    Dejligt med lidt udsigt til forår.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ikke slemt, så skidt med det - det kommer vi heldigvis over ;-)

      Slet
  7. Sådan er det at være drivhusejer. Efter en storm skal der jævnligt findes et eller andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg må vel lære det ;-) Håber ikke, det kommer til at ske for tit, i en pakke med 5 stk. glas, var 2 gået i stykker ved hjemkomst - det virker som en dårlig forretning...

      Slet
  8. Hvor er det skønne lyspunkter du har i haven, og så pyt med et glas det var jo hurtigt klaret og nu ved du at dit lille glashus holder til en del ☺

    SvarSlet
  9. Godt at det ikke var værre end at det kan fikses. Og hvor hyggeligt med vintergækker.
    Jeg har hverken observeret storm eller vintergækker her, det er bare almindelig kedelig januar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har været heldig at undgå blæsevejret - vintergækkerne kommer snart hos dig også.

      Slet
  10. Pyhhh, godt du kunne nøjedes med et glas. Her stormede det også en pelikan, men der skete heldigvis ingenting. Heldige dig med vintergækker <3
    God dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var godt gang i den. Vintergækkerne er så fine, det hjælper alt sammen.

      Slet