mandag den 1. januar 2018

En slutning og en ny begyndelse

I går lagde jeg et indlæg op - Ringen er sluttet - med en billedkavalkade over det forløbne år - og ønskede godt nytår! Indlægget havde jeg lavet i løbet af december. Da det kom til stykket, overvejede jeg faktisk at droppe det eller lave en tilføjelse, men endte alligevel med at lægge det ud, som det var. Ringen blev nemlig ikke kun sluttet for året i går, men også for et langt liv. Min mor fik endelig fred nytårsaftendags morgen.

 
Så nytårsaften blev ikke som planlagt. Festen med 20 børn, unge og voksne, som skulle have foregået hos os, blev eksporteret til nogen venner med mad, pynt, snacks, drikkevarer - ja sågar vores børn! Bondemanden og jeg blev herhjemme. Vennerne sørgede for, at vi fik både af forretten og desserten - hovedretten havde jeg produceret, så vi havde beholdt lidt til os selv. Vi dækkede pænt op og iførte os det pæne tøj og fik snakket, snakket og snakket. Vi så nytårstale, lidt koncert og fyrværkeri. Vi fik os endda en stille svingom, og vi fandt gamle fotoalbums frem og mindedes. Da klokken havde slået tolv, var jeg meget træt og gik i seng. Bondemanden kørte ud til børnene og vennerne og havde et par timer med dem.

Det blev en meget fin aften, som var fyldt med kærlighed, taknemmelighed og tid og plads til refleksion. Det blev et farvel til et levet liv og det gamle år, men også et velkommen til det nye år og livet. 

10 kommentarer:

  1. Nårh, Aase, det gør mig ondt. Det lyder som om din mor har levet et langt og godt liv, og som om hun fik fred i går. Men det er altid svært at miste, og jeg tænker på dig.
    Knus fra Nana

    SvarSlet
  2. Kondolerer, synes i fik lavet en smuk afslutning på året med bare jer to, minder og snak.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Har lige siddet og læst det andet indlæg og håbet at alt gik godt. Men sådan skulle det så ikke være. Du får min dybeste medfølelse. Det er hårdt at miste men det lyder som om I har formået at få lavet en fin afslutning. Tanker og knus herfra.

    SvarSlet
  4. Jeg ved godt at vi ikke sådan er på Knus, men du får nu et herfra lige fra hjertet. Jeg føler med dig og syntes det var en meget smuk måde med minder du og bondemanden fik afsluttet året på.

    Masser af tanker og knus fra Mig

    SvarSlet
  5. Åh. Det er jeg ked af at læse. Det gør mig ondt at høre.
    En smuk nytårsaften I holdt, bare I to.
    Kærlige tanker herfra.

    SvarSlet
  6. Kondolerer og masser af tanker og knus her fra. Dine ord... fik endelig fred... siger bare mig så meget for sådan havde jeg det også da jeg mistede min far den 30. december for 16 år siden.
    Døden kan nemlig sagtens være en velsignelse og noget smukt både for den som er mæt af dage og for de pårørende.

    SvarSlet
  7. Det gør mig ondt for dig, men hvor var det en fin mindeaften I fik holdt.
    Sender dig mange varme tanker.

    knus, Ulla

    SvarSlet
  8. Kondolerer. Det er altid trist, at miste, men til tider er det, det bedste, at ens kære får fred efter et langt liv.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  9. Kære alle! Tusinde tak for jeres varme hilsner, tanker og kram!

    SvarSlet
  10. Jeg måtte lige tilbage og kigge. Godt at høre, at din mor har fået fred, selvom det er hårdt for dig lige nu.
    Lidt forsinket: Kondolerer

    SvarSlet