søndag den 7. januar 2018

En kold og smuk morgen

Termometret stod på -8 her til morgen, og det kunne ses i haven, hvor den store dybfryser sætter sit præg på vegetationen. På turen rundt i haven stod motiverne i kø - ærgerligt man ikke kan arbejde med macro (eller noget som helst andet for den sags skyld) på mit kamera. Men jeg har taget billeder alligevel!


Den gamle bregne med frost og sol.


Bergeniabladene bidrager med de store grønne blade, som krøller lidt i frosten.


Den stedsegrønne græs, Carex morrowii 'Ice Dance', er også smuk i vinterdragt.


En klassiker i min vinterhave, scthansurt.


Den efterhånden meget voksne laurbærkirsebær - jeg har planer om at stamme den op.


En solsikke som fik lov at stå under efterårsoprydningen.


Valmuekapslerne er også smukke med frostkrystaller i kronerne.


Rækken af jordbær ud mod marken - de skal tyndes ud inden starten på sæsonen!


Blød ene ser helt forandret ud med frost i.

Det ser ud til at blive en fantastik søndag - jeg håber, I har mulighed for at nyde den.

14 kommentarer:

  1. Ja det er smukt med rim og sol, jeg har taget en masse billeder, de kommer senere. Vi har lige været ved havet og gået en tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selv om det er koldt, så lokker solen os udendørs - det er så godt med noget lys!

      Slet
  2. Der er så rigeligt med motiver i sådan et vejr :) Jeg har godt nok makro på mit gamle digicam, men da jeg stadig døjer lidt med ryggen, nøjedes jeg nu med at tage telefonen med udenfor i morges. jeg har nemlig også været ude og fotografere vinterhaven :)
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dine billeder er så fine. Jeg bruger mest mit gamle lommekamera, som har fået sand i maskineriet, så zoom og alt andet, som kunne stilles, virker ikke længere. Måske jeg skulle prøve med mobilen?

      Slet
  3. I dag bliver solen åbenbart hængende, lige til den går ned, og så ser alting helt anderledes ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør stor forskel med sol hele dagen.

      Slet
  4. Smukke billeder, og valmuekapslerne gør sig da ekstra godt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret vild med valmuekapslerne!

      Slet
  5. Skønne billeder af frosten. Det var en helt ubeskrivelig smuk dag i dag.
    De der jordbær....når du tynder ud, så vil jeg gerne aftage, hvis du ikke selv skal bruge dem :-)
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder super, du gerne vil have aflæggere af jordbærrene. Jeg fik dem sidste år af Vivi fra Mit grønne univers, så det er nogen rigtig bloggerjordbær! Jeg kender ikke navnet på dem, men de er gode! Jeg skal nok give lyd, når jeg når dertil, så må vi se, hvordan vi får dem ud til dig!

      Slet
    2. Ih, hvor fantastisk. Det vil jeg glæde mig til. På planteskiltet skal der helt sikkert stå bloggerjordbær. Hvor er det nu du bor? Kan jo blot komme forbi og hente dem, når tid er.
      Knus Heike

      Slet
    3. Jeg bor i Vandel, 7 km fra Billund.

      Slet
  6. Du var heldig, I havde rim. Skønne billeder. Jeg kan især godt lide valmuekapslerne og den bløde ene. Jeg kan se, at du også kunne lide valmuekapslerne og har brugt dem som coverbillede. Det kan jeg godt forstå. Det ser flot ud.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver til rene kunstværk, når der er rim på planterne! Valmuekapslerne er bare ganske særlige, synes jeg.

      Slet