søndag den 21. juli 2019

Dråber


Her til morgen er der dråbeformede diamanter på bladene af lodden løvefod. De vidner om de 15 mm regn, vi har fået de seneste 2 døgn.


Nogen steder på bladet ligger de som perler på en snor.


Nattens 3 mm i regnmåleren.


Climbing Iceberg kan helt sikkert bruge regnen. Her i toppen af rosen er der pænt løv, resten af rosen er helt barbenet uden et eneste blad, men der er masser af blomster.


De meget høje kugletidsler - og dråber på linsen, for det støvregner stadig.


I går fik jeg færdiggjort lugningen af det blå/lilla bed. Stauderne er blevet klippet - jeg har kun taget de visne blomster, for jeg orker ikke se på bare pletter. Nu er der næsten kun løvemund, som er alt andet en blå/lilla. Det har taget en 3 dage at komme rundt med havestol og spand, men sikke en glæde at få det ordnet. Det pynter i den grad. Jeg fortsætter i det cirkelrunde bed, når det bliver tørvejr. Her er det mest græskanterne, som er stukket af.

Endnu et billede af lodden løvefod - mon I alle har fået del i de gode dråber?

4 kommentarer:

  1. Kun 5 mm her i aftes, det forslår jo ingenting. Jeg har lige klippet blomsterne af Iceberg, de var ikke pæne længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, 5 mm forslår ingenting - øv! Jeg klipper nok også snart mine iceberg ned, de er ikke pæne!

      Slet
  2. Det ser rigtig flot ud hos dig. Godt klaret med knæet :-)
    3 mm regn fik vi i Ebeltoft. Det vil sige ingenting. Her er skrækkeligt tørt, og naturen går ud. Mange buske og træer, som kun lige netop overlevede sidste års tørke, takker af i dette års tørke. Æv.

    SvarSlet
    Svar
    1. 3 mm - det er jo bare som vand på en varm pande - pssst - og så er det væk! Det er godt nok ærgerligt med buske og træer, som led så rigeligt af vandmangel sidste år.

      Slet