onsdag den 15. juli 2015

De små grå

Mine sølvgrå planter er nu ikke alle små, men de springer ikke i øjnene, når man bevæger sig rundt i haven. De holder sig lidt i baggrunden, og giver blikket ro. Jeg holder meget af det grå løv. Den underspillede charme, som disse planter bidrager med, spiller godt i havens sammensætninger.
 
Her er det i det hvide bed, hvor jeg har 2 dværgpil som overstandere 


 Jeg ved ikke, hvad dette er, men den er også i det hvide bed

 
Vi fortsætter i det hvide bed med små nelliker
 
 Her er det hosta, som slår sine folder

 
En krybende ene, som er helt fantastisk smukt bunddække under vandgranen
 
 Min pilebladet pære er endelig faldet til og har fået fat - under den er der blød ene
 
 Pilebladet pære har et fantastisk løv
 
En græs

 Selvfølgelig også lammeøre
 
og artiskokken


7 kommentarer:

  1. Hej Frede.Dejligt indlæg..................for jeg er også vild med de grå farver i min have.
    I mit nye indlæg viser jeg mit nye spejlbassin med et lille bed til.Og det er netop i di grålige farver.Både din hosta og nordens oliven har jeg også og synes at de er smukke op til alle farverne i vores haver.
    Er det en artiskok du viser til sidst?
    God dag i haven knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må lige ha' set dit spejlbassin-indlæg. Ja, det sidste er blade fra artiskokken, jeg er spændt på, om den kommer i blomst.

      Slet
  2. Dejlige billeder af dejlige planter.
    Jeg har også lammeøre, men min har aldrig været i blomst.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har sikkert en af de lammeøre, som ikke blomstrer - dem gad jeg godt, for jeg er ikke så vild med blomsterne. Lammeøre trives ikke vildt hos mig, desværre. I al fald har jeg forsøgt mig med dem nogle gange, men de forsvinder. Denne har jeg gravet op i min mors have.

      Slet
  3. Holder også af det grå, og i går i Silvan fik jeg mig lammeøre til 3,84, billigt og jeg var glad, for har sådan manglet den plante. Har læst at dem med det grå løv ofte er meget tørketålende, det virker meget rigtigt når jeg tænker mig om, også perfekt til vores sandede jorde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hmm, læser lige at lammeøre ikke trives hos dig, æv...

      Slet
    2. De ku' sagtens få en chance til, de kære lammeøre, for jeg synes jo, de er så fine!

      Slet