torsdag den 30. juli 2015

Leve mangfoldigheden!

I mit skærebed er blomsterne i år mørke som disse valmuer:

Men i dag sprang en fin variant ud i samme bed:

 
Også blandt de mørke kornblomster dukker der nogle op, som skiller sig lidt ud farvemæssigt:
 
Jeg har ryddet op i bedene i dag - klippet ned og hevet op - og flyttet lidt rundt, fordi der jo opstod huller! Nogen af hullerne i det hvide bed blev fyldt ud med vild gulerod. Det er sådan en fin skærmplante, og den afblomstrede frøstand er fascinerende.

I dahliabedet går det langsomt.... men én af dem er da sprunget lidt mere ud:
 
Gad vide om nogen af jer bloggere oplever ligesom jeg, at der lige pludselig er 'stormløb' på bloggen med besøg? Eller at et bestemt (gammelt) indlæg har rigtig mange besøg hele tiden, uden at der er kommentarer? I går havde jeg f.eks. et 'stormløb' - indenfor én time kom halvdelen af en normal dags besøg - og der var ikke et nyt indlæg, og ofte er det besøg fra udlandet - det undrer mig!


10 kommentarer:

  1. Hej Frede.Skønne valmuer du viser.......................her har de også blomstret helt eventyrligt.
    Og den hvide skærmplante er da bare smuk.
    Alle mine dahlia har blomstret et stykke tid...............men de har også forspiret i drivhuset.
    Sjovt at du nævner det med stormløb på bloggen.For jeg har også lagt mærke til at der
    har været mange besøg på bloggen.
    Det sker en gang imellem.
    God aften knus Jette








    SvarSlet
  2. Skønne valmuer :-) Kornblomsterne holder jeg også meget af, og sjovt der er nogen med lidt andre farvenuancer.
    Jeg har også perioder, hvor der bliver klikket voldsomt på et enkelt "tilfældigt" indlæg. Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at der er blevet klikket voldsomt på min blog i går - klikkene kommer fra Frankrig denne gang. Det har været enten fra Frankrig, USA eller Tyrkiet de tidligere gange der har været stormløb. Det undrer også mig, da jeg ikke kan se, hvad der kommer ud af det??

    SvarSlet
  3. Det er sjovt når blomsterne selv bestemmer lidt, så det hele bliver lidt mere mangfoldigt :-)

    Jeg tror slet ikke man kan regne med Bloggers optælling af besøg. Den tæller alt med, inklusive en masse robotter der ikke er ægte besøgende. Jeg bruger Google Analytics til at tælle mine besøg og sidevisninger. Her kan man frasortere alt det der ikke er "rigtige" besøgende og få et klart billede af hvor ens trafik kommer fra. Jeg har selv kunnet finde ud af at sætte GA op, så det er ret let :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ku' være jeg skulle overveje GA - for robotter kan da være det samme!

      Slet
  4. Jeg kan godt lide den mørke valmue.

    SvarSlet
  5. Ja, den vilde gulerod er vældig fin :)
    Her blev der også ryddet op i bede....er ikke færdig endnu, men nu er jeg i det mindste kommet i gang.

    SvarSlet
  6. Dejlige valmuer og skønt at dahliaerne endelig kommer igang.
    Jeg har ikke oplevet anderledes tilgang til min blog, - efter hvad jeg kan se. Det eneste der glæder mig er at jeg er sluppet fuldstændig af med spamkommentarer, efter jeg har tilført en kode. Jeg aner dog ikke hvordan den virker for jer der kommer ind på bloggen. Der er aldrig nogen der har kommenteret på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm, jeg har lige kommenteret på din blog, og der var ingen kode...Jeg har heller ikke spam mere, men jeg ved faktisk ikke, om der er kode på min blog??

      Slet
  7. Jeg kan godt se at den vilde gulerod er et godt indslag - her på egnen ser de dog ud til at være afblomstret? Jeg har tidligere forsøgt med at "importere" planter fra grøftekanten, men de har ikke rigtigt kunnet få fat. Tror ikke den tunge lerjord er noget for dem...Men måske man skulle forsøge sig igen? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lerjord er ikke det, vi lider under her! Nærmere sort strandsand - eller noget ;-) Spændende om den vilde gulerod vil slå sig ned her, det håber jeg, for den er godt nok fin i det hvide bed!

      Slet